dinsdag 20 januari 2009

Vakantie!

In december had ik "helaas" nog een flink aantal vrije dagen over! Na de Jurix conferentie heb ik dus lekker vrij genomen om bij te komen en allerlei leuke dingen te gaan doen waar je normaal niet aan toekomt!

Zoals:
- klussen (geen kwast aangeraakt..)
- écht grondig opruimen (verder dan wasjes draaien, afwassen en stofzuigen ben ik niet gekomen..)
- uitgebreid recepten uittesten uit een van de vele kookboeken in de boekenkast (Laurens heeft errug vaak gekookt! en ik heb geen kookboek opengeslagen..)

Kortom, heb ik eindelijk eens al die dingen kunnen doen waar je normaal niet aan toekomt :) Ondanks het feit dat ik niets van mijn nuttige lijstje heb gedaan, heb ik wel veel gewinkeld, met vrienden/vriendinnen afgesproken, naar Waalwijk gereden en dus bij pap, mam en Koen geweest en veel gesport!

Ben weer eens begonnen met een hardloopschema voor beginners en dat ging redelijk goed. Momenteel zou ik alweer een duurloopje van 15 minuten mogen doen en dat terwijl je met setjes herhalingen als 1 minuut joggen, 1 minuut wandelen begint!
Tevens heb ik sinds een poosje een hometrainer en dat werkt erg goed om na een drukke werkdag wat beweging mee te pakken. Een foto van mij op de hometrainer+ laptop volgt! Je kon het stuur van de hometrainer namelijk zodanig vastzetten dat er een ikea laptopstandaard + laptop en muismat en muis op kunnen rusten. Zo kan ik dus gamen/internetten/werken en sporten tegelijk...ideaal.


Ook zijn Laurens en ik met kerst een paar daagjes naar Antwerpen geweest, wat heerlijk was. We zijn afgelopen zomer op de dag vóór Graspop een nachtje in een hotel geweest wat echt enorm goed beviel. Het betreft het Scandic hotel in Antwerpen, het pand ziet er vanaf de buitenkant niet uit en ligt ook niet echt midden in de stad, maar de kamers en het eten zijn echt heel goed. Met de tram zit je ook zo in hartje centrum. Op tweede kerstdag zijn in Antwerpen de winkels open, dus dan kun je naast de stad bekijken ook nog eens wat winkels inhoppen en hier en daar koffie drinken. We hadden een enorm vakantiegevoel ook al was het niet heel lang.


Verder heb ik eindelijk die nieuwe laarzen besteld die ik al een poosje wil hebben, bij de shoemegastore in Duitsland. Hartstikke duur om op te laten sturen en helaas paste de maat 39 die ik besteld had niet! De meneer van de winkel belde me gelukkig op met instructies om mijn voeten op te meten zodat een eventuele andere maat toch echt zeker zou passen. Ook gaf hij aan dat ik kon proberen de huidige laarzen door te verkopen, zodat ik niet weer 20 euro aan verzendkosten kwijt zou zijn. Ik heb ze meteen op marktplaats gezet en het voet-meet-advies opgevolgd. Gelukkig is maat 38 inmiddels binnengekomen en zitten ze als gegoten. Helaas had ik slechts 3 reacties op marktplaats die veels te laag boden en kon ik het eerst ontvangen paar laarzen alsnog beter terugsturen. Wel iets om in je achterhoofd te houden als je online iets als schoenen gaat bestellen.

1 opmerking:

lenie zei

Hoi Saskia!
Zo , wat een mooie blinkende laarzen, fijn dat je de goede maat nu hebt. Gauw die andere terugsturen, en er niet meer aan denken, het is niet anders!
Verder leuk om je blog weer te lezen!
Groetjes, mam.