dinsdag 20 januari 2009

Rattel

De "nieuwe ratjes" hebben zich inmiddels helemaal aangepast en voelen zich volgens mij ook echt thuis. Ze zijn flink gegroeid, al zijn ze niet groter geworden dan de ratten die ik al had. Vreemd want de ratten bij de rattery waren echt anderhalf keer zo groot als mijn ratjes. Ik geef ze nu ander voer, omdat ik het idee had dat ze echt heel dunnetjes bleven.


Je merkt dat ze vanaf hun geboorte echt heel veel in aanraking zijn geweest met mensen, ze zijn weer heel veel tammer dan de twee oude besjes. Ik heb ook echt het idee dat ze me herkennen. Als ik voor de kooi ga staan of voor de bank waarin ze soms mogen scharrelen, rennen ze meteen op me af en klimmen ze het liefst meteen op mijn schouder. Wat ze ook graag doen is je handen wassen. Waar ik voorheen altijd ratjes had die druk bezig waren zichzelf en hun soortgenootjes te poetsen, doen deze twee dametjes dat ook bij mij! Ze proberen mijn vingers/hand vast te pakken en beginnen druk te schrobben :)


De twee oude ratjes lijken ook wel weer op te leven door die twee schavuiten. Helaas heeft ook Muis oorontsteking gehad, waar ze inmiddels gelukkig weer van hersteld is dankzij een antibioticakuurtje van de dierenarts. Ondanks hun leeftijd lijkt het gelukkig verder goed met ze te gaan. Hoewel ze in de bank niet zo druk zijn als de twee jongsten en ze af en toe lekker luieren en gaan zitten tukken samen.

Zodra ik dan met mijn camera in de buurt van de bank ga staan om een poging te doen leuke kiekjes van de dames te maken, krijg je dit soort taferelen:


Nuts en ZsaZsa proberen uit alle macht zo ver mogelijk bij me in de buurt te komen om een beetje aandacht te krijgen.

1 opmerking:

lenie zei

Hoi Saskia!
Die ratjes zijn dus gewoon zo tam, net zoals vroeger de hamstertjes! Dan zijn ze van kleins afaan gewend om in de hand te zijn.
Leuk hoor!
mam.