dinsdag 12 augustus 2008

Hoera weer 2 dochters!

De dag na de Summer School moest ik vroeg op: om twee jonge dumboratjes op te halen in Hoofddorp bij Rattery in de Rats :) De Rattery fokt ratjes op verantwoorde wijze en op kleine schaal. Alleen als er genoeg reserveringen zijn, wordt er een nestje gepland. Dat leek me een stuk sympathieker dan een rat bij de dierenwinkel kopen waar je eigenlijk nauwelijks iets van weet. Daar aangekomen (een gewoon woonhuis) was er enorme wand in de kamer met niets dan kooien en ratten: lieeeeeeeeeeeeef! Zag er superleuk uit en de ratten waren allemaal erg groot en even schattig! Volgens Anous van de rattery is het normaal dat deze ratten veel groter zijn dan de doorgefokte varianten die je doorgaans in de dierenwinkel koopt. "Mijn" ratjes stonden al klaar en wat zijn ze lief! Op de website kon ik al helemaal bijhouden welke nesjes er waren, foto's en namen aan wie ze werden toegewezen. Mijn naam stond bij een schattig donkerbruin hobbitje met een wit vlekje op haar buik en een heeeeel mooi wit met grijs ratje met een witte bles op haar kopje, vanaf nu respectievelijk: Nuts en ZsaZsa. Beiden zijn geboren op 6 juni 2008.


Penotti en ZsaZsa

Verder lag de tafel bezaaid met leuke rattenspulletjes en kreeg ik onder andere een heuse stamboom mee! Ik heb nog een rattig hoesje voor mijn mobieltje en een knalrode hangmat gekocht. Ik vroeg me af of ze de hangmat wel zouden snappen, maar ze liggen er het liefst met zijn allen tegelijk in te chillen.


Nuts en Muis

Nuts en ZsaZsa hebben al erg veel aandacht van mensen gekregen, dat merk je aan alles. Ze zijn heel lief en tam en supernieuwsgierig! Nuts doets niets liever dan door de bank springen en ravotten met de andere ratten. Ook komt ze je uitgebreid besnuffelen: schoot, handen, hals, oren, hoofd, haren, alles wordt besnuffeld en het kriebelt soms heel erg hiiiiiiiiiiiiiii! :)
ZsaZsa kijkt wat meer de kat uit de boom, maar komt na een poosje in de bank ook wel even de boel inspecteren en rondwandelen. De "oude" ratten, die eigenlijk net een jaar oud zijn, lijken nu extreem langzaam en rustig in vergelijking met het jonge grut. Het is nu wel weer een leuke levendige boel in huis, de nieuwe kindertjes doen alles voor de aandacht, hapjes en uit de kooi mogen. Ik ben erg blij met ze en alle visite vindt hen tot nu toe ook erg leuk.

Geen opmerkingen: