woensdag 17 juni 2009

Niet weeeer de Hatmobile...

Van de week werd ik zondagnacht wakker vanwege herrie buiten, op de parkeerplaats. Er ging ook iets van een alarm af. Ja hoor, volgende ochtend stond er een gepikeerde autobezitter zijn trots te inspecteren. De ruit aan bestuurderszijde lag helemaal aan diggelen. Ik bedacht me nog, dat dat de laatste tijd wel weer akelig vaak gebeurt. We krijgen ook regelmatig briefjes op de auto met daarop de vraag "Is uw auto veilig?" en een beoordeling. Bij mij was het telkens "uitstekend" wat wil zeggen dat alles op slot zat en er niets in het zicht lag.

Mooi niet veilig dus! Koen en ik hadden net gegeten, toen ik naar buiten keek en zag dat er iets raars te zien was aan mijn autootje. Het leek in eerste instantie vanuit de verte op een enorme deuk. We gingen meteen kijken, bleek dat mijn hele slot aan bijrijders zijde eruit was gesloopt! Bah bah! Ik snap er helemaal niks van. Nog geen halfjaar terug drie ruiten aan diggelen en nu dit? Denken ze nu echt dat er in mijn barrel wat te halen valt?

Toevallig smste Neel dat er bij haar van de week/vorige week ook een slot geforceerd was. Niet normaal, is er opeens een run op oude auto's ofzo? Ik laat voortaan ook mijn handschoenenkastje open om te laten zien dat er niks in zit. Misschien moet ik voortaan maar gewoon de deur openlaten, kunnen ze het zelf allemaal uitgebreid bekijken, zonder mijn autootje te slopen en mij voor de kosten op te laten draaien...

Geen opmerkingen: