zondag 17 mei 2009

Nieuwe ratties!

Jaaaaaaaaaa eindelijk zijn ze er: mijn nieuwe ratjes van Rattery in de Rats! Het duurde even vanwege flink wat tegenslagen de afgelopen tijd bij de Rattery, zoals ook op de website te lezen was. Het zijn natuurlijk allemaal levende wezentjes, dus je kunt zulke dingen moeilijk plannen. Zaterdagochtend om 11 uur was het toch zo ver: ik mocht mijn twee nieuwe meisjes op gaan halen. En ze zijn het wachten dubbel en dwars waard! Ze zijn echt keischattig en hartstikke lief en tam! Ik heb samen met Neel die hier even op visite was geprobeerd foto's te maken van ze. Maar ze zijn nog erg beweeglijk en zoooo klein! Er zijn uiteindelijk toch wat leuke kiekjes uit gekomen en het was vooral erg gezellig in de bank.

Belhamel Freggle

Freggle is de kleinste van het stel, een ontzettende belhamel! Ze is echt nog zo klein dat het net een muisje lijkt. Zie je niet zo goed op de foto, maar vergeleken de huidige ratten is het echt nog maar een hummeltje hoor. Officieel is ze "cinnamon pearl varieberken geblest": een hele lichte tint, niet helemaal effen en ze heeft een schattig wit blesje op haar neus, net als ZsaZsa.

Ondanks haar afmetingen is ze ontzettend druk en beweeglijk en voor niets en niemand bang. Ze rende zaterdag meteen de bank in vanuit het transportkoffertje en duikt zonder pardon bovenop de andere ratten. Vooral Nuts kan daardoor wel even flink boos worden en af en toe wordt luid gesqueekt en gerend in de kooi. We denken dat het toch wel goed gaat komen, de rangorde moet alleen even opnieuw worden bepaald. Squeekende ratjes bijten niet! Ik houd ze wel een beetje in de gaten en ZsaZsa is er al een paar keer tussen gesprongen als heuse bemiddelaar!

Even m'n neus poetsen na het tot de orde roepen van die druktemakers

Nummer twee komt uit een ander nestje en is daardoor toch al flink wat groter dan haar "zus". Ik heb haar Ruby genoemd vanwege haar mooie robijnrode ogen (en leuk vanwege het gelijknamige nummer van de Kaiser Chiefs)! Officieel is het een berken siamees met dumbo-oortjes. Ik vind haar echt een plaatje en ze doet me een beetje aan Muis denken. Ze is een stuk rustiger dan Freggle en dat is eigenlijk wel een prettig idee.

Ruby Ruby Ruby Ruby!

De oudste van het stel, Penotti, vindt het vooral erg vermoeiend. Toch liggen de kleintjes uiteindelijk lekker bovenop Penotti te tukken.

Lekker veilig zo'n rattenoma

Overigens was het dan wel lastig de nieuwelingen te fotograferen, Nuts en ZsaZsa gingen er juist even helemaal voor zitten: snuitjes in de lens en hop:

Komt er nog wat van met die foto? Krijgen we daarna weer aandacht?

Ik heb bovenstaande foto meteen als bureaubladachtegrond ingesteld! Leuk om die snoeten te zien als ik m'n computer opstart.

Het was ook erg leuk om de Rattery te bezoeken. Alles wordt echt super bijgehouden op de website, maar om dan Anous, de bewoners en de mooie nieuwe kooienconstructie in het echt te zien is toch wel weer veel leuker. Ik mocht ook de broer van Nuts en ZsaZsa, Quark even vasthouden, wat een lief en groot beest zeg! Laurens riep al meteen dat we ook aan de mannen moeten!

Zoals blijkt uit bovenstaand verhaal is er weer volop leven in de brouwerij, ik ben echt ontzettend blij met deze minimeisjes!

Geen opmerkingen: