zondag 17 oktober 2010

Aagje en Lola

Tijd voor rattig nieuws! Na een paar dagen Waalwijk was het tijd om mijn gereserveerde ratjes op te gaan halen bij de Rattery in Hoofddorp. Vanuit Waalwijk was het een flink eind rijden maar volgens mij was ik wel voor het eerst in een keer goed gereden en netjes op tijd!

De ratjes zijn nog heeeeeel klein in vergelijking met de huidige ratten. Ze zijn geboren op 10-09-2010 en dus 6 weken oud. Ze zijn nog een beetje bangig en sowieso was het natuurlijk een stressvol dagje voor ze, vandaar dat ze gisteren de hele dag in een oud washandje in het reismandje mochten blijven om een beetje bij te komen. Vanochtend durfden ze al wel in mijn mouw te gaan zitten en af en toe naar buiten te komen, dus was het tijd om ze te introduceren bij de andere twee ratten.

Ze kregen met zijn allen een geurtje op en mochten op neutraal terrein kennismaken. Het ging gelukkig hartstikke goed! Freggle en Pippi hebben destijds flink gevochten, maar deze twee kleintjes weten gelukkig instinctief hoe het werkt en vinden het prima om zich onderdanig op te stellen richting Freggle.

Lola en Aagje

Na veel gesnuffel en enig gepiep lagen beide duo's in een apart hoekje een dutje te doen.


Uiteindelijk ging het zo goed dat het tijd was om te kooi grondig schoon te maken en het hele grut daarheen te verhuizen. Ook dat ging goed en inmiddels ligt de hele bende bovenop elkaar te slapen. Kan niet beter dus! Nu moeten ze de komende dagen nog flink aan mij wennen, maar dat gaat vast goedkomen.

Geen opmerkingen: